Yoktan Yonga Çıkmaz ile İlgili Konuşma Metni

Bu bölümdeki metni inceleyerek yoktan yonga çıkmaz atasözü ile ilgili konuşma sınavı metni için kısaca fikir alabilirsiniz.

Yokluk çeken biri elinde bir şey olmadığı için istese de maddi anlamda birine yardım edemez. Birine maddi destek sağlamak için varlıklı bir insan olmamız gerekir. Elimizde olmayınca biz kime nasıl yardım edelim değil mi?

Toplumda ekonomik anlamda çok zor durumda olan aileler vardır: Bizler bunların farkında oluyoruz, imkanımız ölçüsünde onlara destek veriyoruz ama fakir birinden bu yardımı yapmasını bekleyemeyiz. Çünkü onlar zaten kendilerini zor geçindiriyor Belki evine ekmek götüremiyor haldedirler. Bu yüzden bir yardım sırasında bu niye yardım etmemiş diye kimseyi etiketlememeliyiz. Ön yargıda bulunup da onların toplumda rencide etmemeliyiz. Varlıklı olanlar özellikle maddi yardımı yapıyorlar. Yapmayanlar da elinde bir şey olmayan yokluk çeken insanlardır.

Varlıklı olmayan birinden başkasına yardım etmesini beklemek son derece anlamsızdır. Adam zaten yokluğun içinde kıvranırken, parası pulu yokken, evini zar zor geçindirirken başkasına yardım da edemez. Mesela çevremizde tanıdığımız ekonomik durumu çok kötü insanlar olabilir. Biz de içimizden ona yardım etmek isteriz ama bunun için bizim de maddi durumumuzun iyi olması gerekiyor. Elbette duyarlı bir insan olarak ona parasal destek vermek isteriz ama dediğim gibi varlıklı olursak ancak bu yardımı yapabiliriz.

Sonuç itibariyle ekonomik durum açısından sıkıntı yaşamak herkes için çok ağır bir imtihandır. Başkaları da buna kayıtsız kalmayıp bir şekilde insanlık ediyor, para yardımında bulunuyor. Para yardımında bulunmak elbette insanlık görevi olarak çok güzel bir şeydir ancak yardım etmek isteyenlerin de maddi durumu çok iyi olmalıdır.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski