Duyarsam Unuturum, Görürsem Hatırlarım, Yaparsam Öğrenirim Kompozisyon

Bu bölümdeki metni inceleyerek duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenirim sözü ile ilgili kompozisyon yazarken fikir alabilirsiniz.

Eğitim sürecinde bilgiyi farklı şekillerde öğrenme ihtimalleri vardır. Duyarak, görerek veya yaparak öğrenme biçimlerinden en etkili olanı yaparak öğrenmedir. Sadece duyduğumuzla kalırsak bu bilgi zaman içinde unutulur, gider. Görsel ögeler kullanılarak anlatılan bir bilgi de görsel hafızaya kaydedilir. Bununla ileride karşılaştığımızda görmenin verdiği çağrışımla o bilgiyi hatırlayabiliriz fakat bu da öğrenmenin kalıcı olmasını tam olarak sağlamaz.

Yaparak öğrenme, bilgiyi uygulamaya dökmektir. Yani size verilen bilgi boşa gitmiyor. Onu alıyor ve uyguluyorsunuz. Böyle öğrencinin etkin rol alarak edindiği bilgiyi kullanması öğrenmenin tam olarak gerçekleşmesini sağlıyor. Şimdi biz bir konuyu dinlediğimizde ya da gördüğümüzde buna gerçek anlamda öğrenme denemez. Öğrenmenin eksiksiz olabilmesi o bilgileri gerçek hayatta kullanacak şekilde deneyimlemeye bağlıdır. Normalde öğrenciler kendisine anlatılan bilgiyi dinledikleri sırada, gördükleri sırada kısa süreli de olsa öğrenmiş oluyor ama bunların hafızada kalması uzun sürmüyor. Bir zaman sonra bu bilgiler unutuluyor. Oysa öğrenciye uygulamalı olarak verilen bilgiler asıl öğrenmeyi sağlıyor. Gerçekten öğrenilen bir bilgi de unutulmuyor.

Kısacası duyarsam unuturum, görürsem hatırlarım, yaparsam öğrenirim sözü okullarda verilen bilginin öğrenciler tarafından kalıcı bir şekilde öğrenilmesi için yaparak yaşayarak öğrenmesine uygun yol ve yöntemler kullanılarak verilmesi gerektiğini anlatmak istiyor. Yani öğrenci merkezli merkezli eğitime önem verilmelidir. Öğrencilerin etkin olacağı, onlara aktarılan bilgiyi pratikte kullanacağı şekilde eğitim yöntemleri geliştirilirse eğitim de daha kaliteli ve amacına uygun olur.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski